Hvordan gå ned i vekt

Hvis du vil øke selvtilliten din fort så mulig, er det beste alternativet å justere dine forventninger og din holdning, «ikke» din vekt.

NB: Vi har skrevet 25 måter å øke selvtilliten på.

Når det er sagt, er det måter du kan slå vekten og forbedre måten du føler deg når tiden  er essensielt – og du trenger ikke å sulte deg selv, investere i usikre vekttaptilskudd eller doble opp på treningsøktene for å oppnå resultater.

I stedet, prøv denne fleksible tilnærmingen som skal navigere deg til å gå ned i vekt, som fungerer, men vil ikke ødelegge livet ditt.

Velg minst fire av de ernæringseksperter og treningsekspertenes råd som vi har skrevet om, og arbeid dem inn i timeplanen din i uka (hverdag). Hvis du føler deg ambisiøs, ta på noen flere råd. Jo flere endringer du gjør, jo mer vekt du kan forvente å tape mellom nå og slutten av denne uken.

Drikk hovedsakelig vann

En sports- eller energidrikk, frukt smoothie, eller lett øl – hver servering inneholder ca 100 kalorier. Likevel tilfredsstiller disse drikkene ikke deg måten 100 kalorier av mat gjør, så de er avfall. Andre væsker kan være høye i natrium og karbohydrater, som lurer kroppen din i å holde vann, puffer deg ut.

Vann, derimot, har null kalorier og karbohydrater og lite eller ingen natrium, noe som gjør den til en perfekt slank ned drikke. Og merkelig, det hjelper faktisk å spyle ut overflødig vannvekt, samt hoppe på stoffskiftet.

Hvis vannet er for kjedelig, legg til sitron eller mynteblad med en infuser.

Bestill minste porsjon av alt

Hvis du er ute og bestiller en del, bestiller største hamburgeren konstant. Prøv heller kjøpe en liten popcorn, en liten salat, en liten hamburger (selv om hamburger er fyyy! gjør beste ut av situasjonen) . Igjen, studier finner vi har en tendens til å spise hva som er foran oss, selv om vi ville føle oss like fulle på mindre. Prøv dette når du bestiller mat.

Spis frukt i stedet for å drikke fruktjuice

For kaloriene i en boks med eplejuice, kan du  heller nyte et eple, appelsin og et stykke vannmelon. Disse hele matvarene vil holde deg fornøyd mye lenger enn den eskejuiceboksen, så du vil spise mindre generelt.

Kast ut dine «fete» klær for godt

Når du har begynt å miste vekt, kaste ut eller gi bort hvert stykke klær som ikke passer, og fyll skapet ditt med en kjole som viser din favoritt kroppsdel. Tanken om å måtte kjøpe en helt ny garderobe hvis du får vekten tilbake, vil tjene som et sterkt incitament til å holde seg i form. Samtidig vil dette skape enormt sterk motivasjon for å gå ned i vekt, fordi du vil gjerne bruke klærne du har kjøpt!

Gå 5-10 minutter for hver andre time

Stakk ved et skrivebord hele dagen? En rask fem minutters spasertur hver to timer vil parlay inn i en ekstra 20-minutters. Dessuten er det mye bedre å bevege på seg litt , det er mer fordelaktig enn å sitte ved et skrivebort i flere timer. Pluss, å få en pause vil gjøre deg mindre sannsynlig å nå for snacks ut av kjedsomhet. Mens du er oppreist, bruk denne effektive strekken for å unngå ryggsmerter.

Gå til sengs.

Så morsomt som det høres ut, kan søvnløshet føre på deg fett – og ikke bare fordi du er utsatt for saker av senkveldsmunchies (selv om det er det også). Det er tonnevis av forskning som viser at det blir mindre enn ønsket mengde – ca 7 timer – søvn per natt kan redusere forbrenningen. Pluss, når du er våken i lengre tid, er du naturlig mer sannsynlig bli mer sulten(du vil fysisk føle deg mer sulten!)Så ikke utsett søvnen, og du vil bli belønnet med en ekstra fordel når det kommer til å gå ned i vekt.

Spis krydret mat – seriøst!

Det kan faktisk hjelpe deg med å kutte ned på kalorier. Det er fordi sammensatt capsaicin, en forbindelse funnet i jalapeno og cayenne peppers, kan (litt) øke kroppens frigjøring av stresshormoner som adrenalin, noe som kan øke forbrenningen og din evne til å forbrenne kalorier.

Start å tren

Gå til treningsstudio (eller gjør det hjemme), der du gjør sit-ups, ab crunches, knebøy, hoppe osv, for å miste vekt, spesielt magefett. Dette vil gi deg resultat drastisk. Hvis du unngår spise unødvendig samt spise usunt, og gjør disse øvelsene 2-3 ganger i uka vil du merke vekten forsvinne!

Beregn målet ditt daglig kalori inntak

Når du har en viss kontroll av dine vaner, kan du beregne kalori inntaket for å sikre at du oppretter kaloriunderskudd. Husk at hvis du ikke spiser færre kalorier enn du brenner, vil du ikke gå ned i vekt. Hvis du er en mann med over 25% kroppsfett, eller en kvinne med over 30%, trekker du 200 kalorier fra mål kalori tallet.

Det er ikke noe «snarveier»

Ikke forsøk å jukse deg mot vekttap. Piller hjelper ikke, og det vil heller ikke ha mange lag i et forsøk på å «svette det ut». Du vil bare miste vann, som ærlig talt ikke er bra for noen.

En tanke om “Hvordan gå ned i vekt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *